BREAKING NEWS
latest

728x90

468x60

Το λιμάνι της Κυλλήνης μπαίνει δυναμικά στη νέα εποχή

Με επιτυχία χθες η ημερίδα για τον «πράσινο» μετασχηματισμό της ναυτιλίας

Σε έναν πρωτοποριακό χώρο διαλόγου και καινοτομίας μετατράπηκε χθες το λιμάνι της Κυλλήνης, φιλοξενώντας την ημερίδα «Πράσινα Λιμάνια & το Μέλλον της Βιώσιμης Ναυτιλίας».

Η εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο πλοίο Fior di Levante της Levante Ferries, έφερε στο επίκεντρο τον κομβικό ρόλο των λιμανιών στον πράσινο μετασχηματισμό της ναυτιλίας, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Η επιλογή του λιμανιού της Κυλλήνης δεν ήταν τυχαία. Όπως αναδείχθηκε από τους ομιλητές, είναι το πρώτο λιμάνι στην Ανατολική Μεσόγειο που απέκτησε υποδομή ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηράς (cold ironing), δίνοντας το έναυσμα για την υιοθέτηση ανάλογων πρακτικών και σε άλλα λιμάνια της περιοχής. Η καινοτομία αυτή αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών και την προστασία του περιβάλλοντος.

Η Κυλλήνη «ατμομηχανή» ανάπτυξης

Ο δήμαρχος Ανδραβίδας – Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας, στον σύντομο χαιρετισμό του τόνισε μεταξύ άλλων ότι, με την αξιοποίηση της νέας εθνικής οδού Πατρών Πύργου ενισχύεται ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Κυλλήνης για τη σύνδεση των Ιονίων νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς περίπου δύο εκατομμύρια επιβάτες μετακινούνται ετησίως μέσω του λιμανιού από και προς στα Ιόνια. Τόνισε ότι οι σύγχρονες προκλήσεις για τον ενεργειακό μετασχηματισμό της ναυτιλίας επηρεάζουν τα πλοία αλλά πολύ περισσότερο τον λιμένα που τα υποδέχεται, χαρακτηρίζοντας ως πρόκληση την ηλεκτρική διασύνδεση των πλοίων: «Θέλουμε με την πράσινη ενέργεια να πετύχουμε καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να κάνουμε το λιμάνι πράσινο για μεγαλύτερη εξοικονόμηση πόρων και περισσότεροι ευμάρεια. Θέλουμε ο Δήμος μας να αποκτήσει εξωστρέφεια και να αποτελέσει πρωταγωνιστή, σημαιοφόρο ανάμεσα στα λιμάνια της χώρας, για την ανάπτυξη του Δήμου μας μέσα και από προσέλκυση νέων θέσεων εργασίας», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Λέντζας, επισημαίνοντας ωστόσο την άμεση ανάγκη βελτίωσης της οδικής σύνδεσης του νέου αυτοκινητόδρομου με το λιμάνι Κυλλήνης. Τέλος, τόνισε την ανάγκη περαιτέρω παρεμβάσεων στο λιμάνι της Κυλλήνης ώστε αυτό να αποτελέσει την «ατμομηχανή» ολόκληρου του νομού, σε συνδυασμό με άλλες αναπτυξιακές δυνατότητες της περιοχής στον τουρισμό, την μεταποίηση, τις μεταφορές, κλπ.

Υπουργικές παρεμβάσεις

Οι θεματικές που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών της ημερίδας κάλυψαν όλο το φάσμα της πράσινης μετάβασης. Συζητήθηκαν οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις, ο ρόλος του εξηλεκτρισμού ως μοχλού ανάπτυξης για τις παράκτιες και νησιωτικές κοινότητες, καθώς και ο κρίσιμος ρόλος των υποστηρικτικών υποδομών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η συζήτηση τόσο με τον Υπουργό Υποδομών, Χρίστο Δήμα, ο οποίος αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα σύνδεσης του λιμανιού της Κυλλήνης με την Ολυμπία οδό όσο και με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανο Γκίκα, ο οποίος αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νησιωτικές περιοχές.

Η ημερίδα, που διοργανώθηκε από την ΑΜΚΕ ROUTELAB, τον Δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και το Επιμελητήριο Ηλείας, έδωσε την ευκαιρία σε επιστημονικούς, θεσμικούς και πολιτικούς παράγοντες να ανταλλάξουν απόψεις και να συνδέσουν την τεχνολογική καινοτομία με τις στρατηγικές βιωσιμότητας.

Μεταξύ των συζητήσεων στρογγυλής τράπεζας διεξήχθη και συζήτηση για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των λιμανιών και το μέλλον της Μπλε Οικονομίας, με τη συμμετοχή της βουλευτού Ηλείας Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, του καθηγητή του ΕΚΠΑ Γιώργου Βαγγέλα και του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης Κωνσταντίνου Χαντζή.

Οι θεματικές

Οι θεματικές που αναπτύχτηκαν αγγίζουν την «καρδιά» της πράσινης μετάβασης στη ναυτιλία και συγκεκριμένα:

• Πώς η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στα πλοία μπορεί να αλλάξει την ακτοπλοΐα.

• Ο εξηλεκτρισμός της ναυτιλίας ως μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης για παράκτιες και νησιωτικές κοινότητες.

• Οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις της πράσινης μετάβασης σε νησιωτικές και παραθαλάσσιες περιοχές.

• Ο κρίσιμος ρόλος των υποστηρικτικών υποδομών στη νέα εποχή των λιμανιών.

Η επιτυχία της εκδήλωσης σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τα λιμάνια και τη ναυτιλία στην Ανατολική Μεσόγειο.


Επιμελητήριο Ηλείας: «Απαιτείται ολιστική προσέγγιση και ενιαίο σχέδιο για τα λιμάνια μας»

Τις θέσεις του Επιμελητηρίου Ηλείας για την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και τη στρατηγική σημασία τους για την τοπική οικονομία παρουσίασε ο Β’ Αντιπρόεδρος, κ. Βασίλειος Τσαούσης, στο πλαίσιο της ημερίδας «Πράσινα Λιμάνια & το μέλλον της βιώσιμης ναυτιλίας».

Η εκδήλωση, την οποία συνδιοργάνωσαν η ΑΜΚΕ ROUTELAB, ο Δήμος Ανδραβίδας – Κυλλήνης, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κυλλήνης και το Επιμελητήριο Ηλείας, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου, στο πλοίο Fior di Levante, στο λιμάνι της Κυλλήνης.

Η ημερίδα εστίασε στον πράσινο μετασχηματισμό της ναυτιλίας, στο πλαίσιο της Δέσμης Μέτρων Προσαρμογής 55% (Fit for 55), με την οποία οι λιμένες πρέπει ως το 2030 να προετοιμαστούν για την παροχή από ξηράς ηλεκτρικής ενέργειας στα ελλιμενιζόμενα πλοία.

Στην τοποθέτησή του στο πάνελ με θέμα «Τα λιμάνια μοχλοί ανάπτυξης: Προβλήματα & Προοπτικές», ο κ. Τσαούσης τόνισε τον πολυδιάστατο ρόλο των λιμένων για την περιοχή, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Τα λιμάνια, ειδικά στην Ηλεία, είναι κάτι πολύ περισσότερο από υποδομές για τη θάλασσα· είναι ζωντανοί κόμβοι που δίνουν πνοή στην τοπική οικονομία. Στηρίζουν το εμπόριο, τον τουρισμό, δίνουν δουλειά σε ανθρώπους και, βέβαια, ανοίγουν τον δρόμο για επενδύσεις».

Παράλληλα, ο κ. Τσαούσης περιέγραψε τις προκλήσεις που εμποδίζουν τον εκσυγχρονισμό τους: «Η αλήθεια είναι ότι τα λιμάνια έχουν να αντιμετωπίσουν σημαντικές δυσκολίες. Το πρώτο πρόβλημα είναι η έλλειψη χρηματοδότησης και ο αποσπασματικός τρόπος που αξιοποιούμε τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Το δεύτερο είναι η γραφειοκρατία. Και το πιο σημαντικό: δεν υπάρχει ένα ενιαίο στρατηγικό σχέδιο για να δούμε όλα τα λιμάνια της Ηλείας σαν δίκτυο».

Κλείνοντας την παρέμβασή του, υπογράμμισε τη σημασία των υποστηρικτικών υποδομών, λέγοντας πως «τα λιμάνια δεν μπορούν να λειτουργήσουν απομονωμένα. Χρειάζεται ένα ολόκληρο οικοσύστημα γύρω τους: καλύτερους δρόμους, τουριστικές διαδρομές που να συνδέουν τα λιμάνια με τα αρχαιολογικά μας μνημεία και, βέβαια, επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό».

Η ημερίδα συγκέντρωσε υψηλού επιπέδου συμμετοχές από την κυβέρνηση, την τοπική αυτοδιοίκηση και τον κλάδο της ναυτιλίας, αναδεικνύοντας τη σημασία του διαλόγου για το βιώσιμο μέλλον των λιμένων, με τη συμμετοχή του Επιμελητηρίου Ηλείας να επιβεβαιώνει τη σταθερή του δέσμευση για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της εξωστρέφειας.









Πηγή
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.