BREAKING NEWS
latest

728x90

468x60

Δεν ψωνίζουμε πια ούτε στη μισή τιμή…

Το τέλος των εκπτώσεων αποκαλύπτει την ισχνή, πλέον, αγοραστική δύναμη των καταναλωτών

-Απολογισμός απογοήτευσης στην αγορά της Ηλείας

Το τέλος των καλοκαιρινών εκπτώσεων στην Ηλεία βρίσκει τους επαγγελματίες να κάνουν έναν απολογισμό απογοήτευσης. Οι ελπίδες που είχαν γεννηθεί στις αρχές του καλοκαιριού για μια ανάσα ρευστότητας από τις θερινές εκπτώσεις, διαψεύστηκαν οικτρά. Στην κεντρική αγορά του Πύργου, της Αμαλιάδας και των κωμοπόλεων της Ηλείας, η ατμόσφαιρα είναι βαριά, με μια αίσθηση πικρίας να πλανάται στον αέρα.

Οι έμποροι, καθισμένοι στα ταμεία τους, μετρούν τα λιγοστά τους έσοδα που δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τις βασικές ανάγκες των καταστημάτων τους. Η εξέλιξη αυτή ήταν κατά κάποιον τρόπο αναμενόμενη, αφού οι περισσότεροι καταστηματάρχες έβλεπαν τους πελάτες να μπαίνουν, να κοιτάζουν και να φεύγουν χωρίς να αγοράζουν. Ο κόσμος φοβάται, διστάζει να ξοδέψει και οι αιτίες αυτής της κατάστασης είναι εν πολλοίς γνωστές.

Η γενικότερη οικονομική κρίση, με τις αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας και των βασικών αγαθών, έχει ρίξει τη σκιά της και στην τοπική αγορά. Η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει συρρικνωθεί δραματικά, με αποτέλεσμα οι εκπτώσεις να μην αποτελούν πλέον δέλεαρ. «Ο καθένας πλέον μετράει και το τελευταίο του ευρώ», θα πει κάποιος έμπορος του Πύργου.

Η απογοήτευση δεν περιορίζεται μόνο στον τζίρο, αλλά επεκτείνεται και στην ψυχολογία των επαγγελματιών που βλέπουν τις προσπάθειές τους να πέφτουν στο κενό. Οι εκπτώσεις φέτος, σε ορισμένες περιπτώσεις, ξεπερνούσαν το 50%. Κι όμως, ακόμη και με αυτά τα δελεαστικά ποσοστά η κατανάλωση υπήρξε απογοητευτική. Έτσι το τέλος του καλοκαιριού δεν έφερε ανακούφιση, αλλά αγωνία για το τι μέλλει γενέσθαι. Οι ελπίδες για το φθινόπωρο είναι πλέον λιγοστές, και η ανησυχία για το μέλλον της τοπικής οικονομίας ολοένα και μεγαλώνει.

Μόνη ελπίδα, πλέον, οι προσφορές, καθώς οι έμποροι θέλουν να πετύχουν τη διάθεση των αποθεμάτων που «στόκαραν» τα καταστήματα πριν τις νέες φθινοπωρινές παραλαβές.

Κάθε πέρυσι και καλύτερα…

Είναι χαρακτηριστικές οι εκτιμήσεις των προέδρων των Εμπορικών Συλλόγων Πύργου και Αμαλιάδας για τη φετινή περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων.

Ο Ηλίας Ξανθούλης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου, δήλωσε στην «Πρωινή»:

«Δυστυχώς η εμπορική κίνηση στην αγορά του Πύργου κατά την περίοδο των εκπτώσεων δεν ήταν όπως άλλες χρονιές. Υπήρχε μια εμφανής πτώση, η οποία οφείλεται κυρίως στην οικονομική κρίση, διότι υπήρχαν πολύ καλές τιμές στην αγορά. Οφείλεται επίσης και στο γεγονός ότι φέτος το καλοκαίρι άργησαν να έρθουν ετεροδημότες, οι οποίοι ωστόσο δεν διέθεσαν αρκετά χρήματα στην τοπική αγορά, όπως προσδοκούσε ο εμπορικός κόσμος. Μόνο τον Αύγουστο είχε κίνηση η αγορά αλλά όχι όπως πέρυσι. Οι επαγγελματίες της πόλης δεν μπόρεσαν να καλύψουν τις ανάγκες τους μέσα από τις εκπτώσεις». Ο κ. Ξανθούλης εκτιμά ότι ο κάθε επαγγελματίας, ανάλογα με το απόθεμα που διαθέτει, θα προχωρήσει σε προσφορές, μέχρι οι βιτρίνες να εκθέσουν τις νέες φθινοπωρινές παραλαβές.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αμαλιάδας Φώτης Νικολόπουλος, μας είπε:

«Φέτος η κίνηση στην αγορά της Αμαλιάδας δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική. Αυτό φάνηκε από την αρχή των εκπτώσεων, όπου παρατηρήθηκε στην αγορά μια υποτονική κίνηση. Τον Αύγουστο τα πράγματα πήγαν κάπως καλύτερα, αφού ήρθε κόσμος στην Αμαλιάδα, αλλά ελάχιστοι έκαναν τα ψώνια τους στην τοπική αγορά. Το αποτέλεσμα λοιπόν δεν είναι αυτό που προσδοκούσαμε και επειδή υπάρχουν υποχρεώσεις (φορολογικές, ασφαλιστικές, τραπεζικές κλπ) που πρέπει να καλύψουμε, η αγορά θα προσπαθήσει να ισορροπήσει τις απώλειες μέσα από τη διαδικασία των προσφορών».

Ο κ. Νικολόπουλος τόνισε ακόμη ότι οι εκπτώσεις στα καταστήματα ήταν σε πολύ καλά ποσοστά, όμως η οικονομική στενότητα των καταναλωτών δεν επέτρεψε καλύτερα αποτελέσματα.


Το 59% των επιχειρήσεων σημείωσε χαμηλότερο τζίρο από πέρυσι

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ

Πτώση πωλήσεων κατέγραψαν πάνω από τις μισές επιχειρήσεις της χώρας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ. Σε σχετική ανακοίνωση του Ινστιτούτου αναφέρεται ότι: «Τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων έρχονται να συμπληρώσουν το αρνητικό “σερί” της αγοράς από την αρχή του χρόνου. Έξι στις δέκα επιχειρήσεις κατέγραψαν πτώση πωλήσεων, γεγονός που αποτυπώνει τη συνεχιζόμενη αδυναμία τους να ανακάμψουν. Τα βασικά ορόσημα της χρονιάς -χειμερινές εκπτώσεις, πασχαλινή περίοδος και θερινές εκπτώσεις- χάθηκαν για τον κλάδο. Αυτό που μένει, εκτός από τον ισχνό τζίρο, είναι η ανησυχία χιλιάδων μικρομεσαίων και πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων για την πορεία των επόμενων μηνών. Η πολιτεία οφείλει να προχωρήσει σε άμεσες παρεμβάσεις, στηρίζοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις που κρατούν ζωντανή την αγορά και την απασχόληση. Και, επιπλέον, ήρθε η ώρα να επαναξιολογήσουμε τον θεσμό των εκπτώσεων, ώστε να έχει θετικό αντίκτυπο σε επιχειρήσεις και καταναλωτές».








Πηγή
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.