BREAKING NEWS
latest

728x90

468x60

«Εκτός» άμεσου σχεδιασμού ο σιδηρόδρομος της Ηλείας

Σε βάθος εικοσαετίας και με χρηματοδότηση υπό διερεύνηση το Πάτρα- Πύργος και η αναβάθμιση του δικτύου στην Πελοπόννησο

Νέος εικοσαετής σχεδιασμός στα σιδηροδρομικά έργα προκύπτει μετά την παρουσίαση του σχεδίου αναδιοργάνωσης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα στο πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο με τα σημαντικά έργα για την Ηλεία να τοποθετούνται στο… 2044 (!) και μάλιστα η χρηματοδότηση τους να είναι υπό διερεύνηση!

Όπως προκύπτει τα έργα χωρίζονται σε 4 διακριτές περιόδους. Στα έργα που έχουν άμεση προτεραιότητα και πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το 2026, τα έργα με ολοκλήρωση πενταετίας (2029) και ακολουθούν έργα με δεκαετή σχεδιασμό (2034) και μελλοντικά έργα όπως στην περίπτωση του σιδηρόδρομου στην Ηλεία με… εικοσαετή όπως προαναφέραμε σχεδιασμό (2044).

Ποια είναι η χρονολογική σειρά των έργων

Πλέον υπάρχει ένας στρατηγικός σχεδιασμός που ιεραρχεί τα έργα και πως αυτά αναμένεται να προχωρήσουν. Στα ενταγμένα έργα ύψους 529 εκατ. ευρώ που έχουν χρηματοδότηση και προχωρούν άμεσα ενώ στην δεύτερη λίστα είναι τα έργα 1,39 δισ. ευρώ προς χρηματοδότηση από το CEF II (το πρόγραμμα Συνδέοντας την Ευρώπη) μεταξύ των οποίων είναι και το Ρίο – Πάτρα με 477 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση 366 εκατ. ευρώ.

Στην τρίτη λίστα είναι τα έργα πενταετούς προγραμματισμού ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ και αφορούν κυρίως έργα στη Βόρεια Ελλάδα και ακολουθούν τα μεσοπρόθεσμα με δεκαετή προγραμματισμό και τα μακροπρόθεσμα σε βάθος… 20ετίας που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

– Προαστιακός Πάτρας:  Πάτρα – Πύργος με 200 εκατ. ευρώ – Υπό διερεύνηση

– Πελοπόννησος: Αναβάθμιση Δικτύου με 1.5 δισ. ευρώ –  Υπό διερεύνηση

Υπενθυμίζεται πως πριν μερικές ημέρες, η Ηλεία Βουλευτής Διονυσία Αυγερινοπούλου κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής που ενώνει τον Πύργο με την Πάτρα και την Καλαμάτα, ζητώντας να πληροφορηθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου και τις χρηματοδοτικές πηγές του.









Πηγή
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.