Η πολιτεία – έστω και καθυστερημένα – ικανοποιώντας ένα αίτημα πολλών ετών, προχώρησε μετά από 26 χρόνια λειτουργίας, στην αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων Taxis (σύστημα εφοριών) και Taxisnet (εφαρμογές για τους πολίτες), προκειμένου οι λογιστές – φοροτεχνικοί, οι επιχειρήσεις και οι πολίτες που τα χρησιμοποιούν, να μπορούν να κάνουν πιο εύκολα τις συναλλαγές τους.
Η κυβέρνηση και η ΑΑΔΕ προχώρησαν σε καίριες αλλαγές προκειμένου η εφορία να περάσει στην επόμενη εποχή, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων προηγμένων κρατών, που το έχουν φροντίσει αυτό εδώ και αρκετά χρόνια.
Ήδη οι φορολογούμενοι που έχουν κάποια γνώση της σύγχρονης τεχνολογίας και είναι πολλοί αυτοί, μπορούν μέσω των εφαρμογών που έχουν αναπτυχθεί, να διεκπεραιώσουν τις περισσότερες υποχρεώσεις από τον υπολογιστή τους, ωστόσο θα πρέπει να έχουμε ακόμη ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, σε ένα σύστημα που δεν θα «κολλάει» και δεν θα «πέφτει», ενώ το σύνολο των διαδικασιών θα υποστηρίζεται ηλεκτρονικά.
Όπως έχει σχεδιάσει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η ΑΑΔΕ, το νέο Taxis θα συνενώσει όλα τα πληροφοριακά συστήματα (Τaxisnet Εlenxis κ.λπ.) σε ένα.
Η αλήθεια είναι ότι το γερασμένο πλέον σύστημα Τaxis χρειάζεται μια φρεσκάδα, για να μπορεί να εξυπηρετεί καλύτερα το κράτος και τους πολίτες, ενώ μην ξεχνάμε πως τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ αποτέλεσαν το σημαντικότερο όπλο των κυβερνήσεων στα χρόνια των μνημονίων, αλλά κυρίως στα χρόνια της πανδημικής κρίσης, όπου ολόκληρος ο δημόσιος τομέας «περνούσε» μέσα από το Τaxisnet, προκειμένου να πιστοποιηθεί για οποιαδήποτε ενέργεια που ήταν απαραίτητη για την έκδοση δικαιολογητικών, αλλά και προκειμένου να χρηματοδοτηθούν επιχειρήσεις (επιστρεπτέα προκαταβολή), να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων για τα «κουρεμένα» ενοίκια, όπως επίσης και όσοι ήταν σε αναστολή εργασίας.
Αλέξης Νταουλάρης : «Έχει βοηθήσει η αναβάθμιση του Taxis, αλλά πρέπει να γίνουν και άλλα»
Για την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων Taxis και Taxisnet ο Αλέξη Νταουλάρης, πρόεδρος της Ένωσης Λογιστών Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Νομού Ηλείας (ΕΛΦΕΕ Ν. Ηλείας), τόνισε χαρακτηριστικά στην εφημ. «Πατρίς».
«Έχει γίνει αναβάθμιση στο Taxis, υπάρχει ένα διαφορετικό μενού και σίγουρα έχουμε δει μία βελτίωση στην λειτουργία του. Εμάς σίγουρα μας εξυπηρετεί να γίνονται όσο περισσότερες είναι δυνατόν αναβαθμίσεις στο σύστημα, αλλά πιστεύω ότι βοηθάει και τους πολίτες, όπως και το κράτος. Γίνονται αρκετά πράγματα ηλεκτρονικά πλέον, έχουν ξεκινήσει και οι ενάρξεις από τις αρχές του χρόνου, όχι για όλους βέβαια, αλλά φαντάζομαι ότι σιγά-σιγά θα γίνονται ηλεκτρονικά όλες οι ενάρξεις για τις επιχειρήσεις, ενώ για τα νομικά πρόσωπα ήδη γίνονται ηλεκτρονικά. Με την τελευταία αναβάθμιση και τα Ε9 γίνονται αυτόματα, όπου οι συμβολαιογράφοι το περνάνε ηλεκτρονικά στο myPROPERTY, γενικά γίνονται αναβαθμίσεις στο σύστημα.
Υπάρχει όμως και το θέμα ότι από την γραφειοκρατία του χειρογράφου πάμε πλέον στην ηλεκτρονική γραφειοκρατία. Το ότι αυτές οι αναβαθμίσεις βοηθάνε είναι λοιπόν λίγο σχετικό, αλλά σίγουρα ιδίως για τις μεγάλες πόλεις είναι θετικό να μην μεταβαίνεις στην εφορία για να κάνεις κάποια απλά πράγματα. Αυτό είναι περισσότερο για τις μεγάλες πόλεις και όχι για τον Πύργο που είναι μία μικρή σχετικά πόλη και καλύπτει η εφορία του μία σχετικά μικρή περιοχή. Με τις αναβαθμίσεις βέβαια που έχουν γίνει, μπορείς να κάνεις την αίτηση σου σε οποιαδήποτε ώρα της μέρας, δεν εξαρτάσαι από το ωράριο της εφορίας. Υπό αυτή την έννοια σίγουρα έχει βοηθήσει».
Χρήστος Λαγός : «Έχει να λύσει ακόμα πολλά θέματα και δικές του δυσλειτουργίες»
Από την πλευρά του ο Χρήστος Λαγός μέλος του Ε.Λ.Φ.Ε.Ε. Ν. Ηλείας προσθέτει στο ρεπορτάζ μας.
«Σίγουρα οι αναβαθμίσεις στο taxis βοηθάνε, αλλά το θέμα είναι ότι έχει να λύσει ακόμα πολλά θέματα και δικές του δυσλειτουργίες. Θα πρέπει λοιπόν να αναβαθμιστεί περαιτέρω. Όπως εδώ και δύο χρόνια γίνεται προσπάθεια να συνδεθούν τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και να μπαίνουν κατευθείαν στο myDATA. Ακόμα έχουμε κάποιες δυσλειτουργίες εκεί κατά καιρούς. Έχουμε κάποια θέματα που θα πρέπει να επιλυθούν. Σίγουρα η αναβάθμιση που έχει γίνει στο taxis έχει βοηθήσει, αλλά θα πρέπει να γίνουν περισσότερα πράγματα. Θέλει υπομονή και θέλει και εξειδίκευση από τον κόσμο και όχι μόνο από τους λογιστές.
Δηλαδή θα πρέπει με κάποιο τρόπο να εκπαιδευτούν και οι φορολογούμενοι, έτσι ώστε να μπαίνουν και να βλέπουν διάφορα πράγματα μέσα από μόνοι τους και όχι μόνο μέσω των λογιστών. Πρέπει να είναι λίγο πιο προσιτό και πιο προσβάσιμο από τον απλό κόσμο. Θα πρέπει λοιπόν οι πολίτες να μπορούν να μπουν μέσα στον προσωπικό τους λογαριασμό, να πάρουν το εκκαθαριστικό τους, να δουν τις βεβαιωμένες οφειλές. Πάντως είναι στη σωστή κατεύθυνση, έχουμε γλιτώσει αρκετό πήγαινε-έλα στην εφορία και χαμένες εργατοώρες. Απλώς έχει περάσει πλέον η αντίληψη ότι όλα γίνονται μέσω των λογιστών, αλλά πρέπει και ο φορολογούμενος να μπει στη λογική, ότι πρέπει να κάνει και αυτός πράγματα για τον εαυτό του».
Ευγενία Γιαμπαστή : «Υποτίθεται ότι αναβαθμίζεται το Taxis, αλλά τα προβλήματα δεν σταματάνε»
Ακόμη η Ευγενία Γιαμπαστή ταμίας του Ε.Λ.Φ.Ε.Ε. Ν. Ηλείας αναφέρει για το θέμα.
«Υποτίθεται ότι αναβαθμίζεται το Taxis, αλλά τα προβλήματα δεν σταματάνε. Γιατί και σήμερα ακόμα που έχουν υποβληθεί υποτίθεται οι περισσότερες φορολογικές δηλώσεις, το σύστημα ενώ θεωρείται αναβαθμισμένο, κολλάει απίστευτα. Σε πετάει εκτός κάθε 10 λεπτά. Τι αναβάθμιση λοιπόν είναι αυτή του συστήματος στο Taxis;
Δεν θεωρώ λοιπόν ότι έχουν πιάσει την απόλυτη αναβάθμιση και πρέπει να γίνουν πολλά περαιτέρω βήματα. Επίσης εκτός του Taxis είχε κολλήσει και το σύστημα του ΟΑΕΔ. Και ακόμη και με κωδικούς taxis δεν μπορούσες να μπεις μέσα. Αν δεν είχες άλλους προσωπικούς κωδικούς ΟΑΕΔ δεν μπορούσες να μπεις μέσα στις σελίδες του. Όταν υπάρχει πληθώρα συμμετεχόντων μέσα στο σύστημα, αυτό καταρρέει. Μέσα σε μία μέρα έχει πέσει. Άρα αυτές οι αναβαθμίσεις που έχουν γίνει έως τώρα δεν είναι και τόσο ουσιαστικές».
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.