Ο ήλιος χαρίζει ζωή στη Γη εδώ και 4,6 δισεκατομμύρια χρόνια. Διατηρεί τον πλανήτη σε σταθερή τροχιά και παρέχει την ενέργεια που απαιτείται για την κλιματική και βιολογική ισορροπία. Τι θα συνέβαινε όμως αν ξαφνικά σταματούσε να υπάρχει;
Αν χάναμε ξαφνικά τον ήλιο, θα είχαμε μόλις 8 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα ζωής όπως τη γνωρίζουμε. Μετά, οι ηλιακές ακτίνες δεν θα μας φώτιζαν ξανά ούτε θα ζέσταιναν το δέρμα μας. Μόλις οι τελευταίες ακτίνες φτάσουν στη Γη, ο πλανήτης θα βυθιστεί στο σκοτάδι. Η Σελήνη θα εξαφανιζόταν από τον ουρανό, αφού τη βλέπουμε μόνο λόγω της αντανάκλασης του ηλιακού φωτός, επισημαίνει ο Timothy Cronin του MIT. Μόνα τα μακρινού αστέρια θα ήταν ορατά.
Κατάρρευση της ζωής
Η απουσία φωτός θα διαταράξει τις βάσεις της ζωής στον πλανήτη. Οι συνέπειες θα ήταν άμεσες, τόσο σε βραχύ χρονικό ορίζοντα για τον άνθρωπο, όσο και σε παγκόσμια κλίμακα.
Κοσμικές θερμοκρασίες
Χωρίς ηλιακή ενέργεια, η Γη θα άρχιζε να ψύχεται ραγδαία. Η θερμοκρασία θα έπεφτε κατά περίπου 20 βαθμούς Κελσίου την ημέρα. Μέσα σε λίγες μέρες, οι θερμοκρασίες σε όλο τον κόσμο θα έπεφταν κάτω από το μηδέν. Οι μικρές υδάτινες μάζες θα πάγωναν μέσα σε μία εβδομάδα, ενώ οι μεγαλύτερες λίμνες θα χρειάζονταν περισσότερο χρόνο. Οι ωκεανοί, λόγω του βάθους τους, θα μπορούσαν να παραμείνουν μερικώς υγροί για χρόνια, ίσως δεκαετίες. Τα γεωθερμικά θερμαινόμενα βάθη θα προσέφεραν καταφύγιο για ορισμένους οργανισμούς.
Επιστροφή στις σπηλιές
Η απουσία του ήλιου θα ανάγκαζε τους εναπομείναντες ανθρώπους να καταφύγουν σε σπηλιές. Η επιβίωση θα εξαρτιόταν από την πρόσβαση σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα και εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
«Είναι πιθανό οι άνθρωποι να επιβιώσουν υπόγεια σε σπηλιές, τροφοδοτούμενοι από γεωθερμική ή πυρηνική ενέργεια, με φυτά που αναπτύσσονται υπό τεχνητό φως. Αλλά αυτό θα σήμαινε την εξαφάνιση όλων των άλλων φυτών».


Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.